TRAMITACIÓ ELECTRÒNICA:
Reviseu la documentació que cal aportar, en l'apartat DOCUMENTACIÓ COMÚ que serà diferent segons el cas
TRAMITACIÓ PRESENCIAL:
- Sol·licitud d'alta o canvi de domicili al padró municipal d'habitants (en l'apartat de IMPRESOS d'aquesta mateixa pàgina)
Reviseu la resta de documentació que cal aportar, en l'apartat DOCUMENTACIÓ COMÚ que serà diferent segons el cas
DOCUMENTACIÓ COMÚ (PER TRAMITACIÓ PRESENCIAL I ELECTRÒNICA)
DOCUMENTACIÓ IDENTIFICATIVA (si es fa tramitació PRESENCIAL cal portar els originals)
- ESPANYOLS: DNI o passaport o NIE de tots els membres del nucli familiar que sol·licitin l'alta
- ESTRANGERS COMUNITAT EUROPEA: Targeta de Residencia o Certificat d'inscripció al Registre d'Estrangers Europeus o passaport o Document d'Identitat del país, de tots els membres del nucli familiar que sol·licitin l'alta
- ESTRANGERS NO COMUNITARIS: Passaport o tarjeta de residencia de tots els membres del nucli familiar que sol·licitin l'alta.
- MENORS: Document identificatiu o llibre de familia o passaport compartit o extracte literal de naixement, més còpia del DNI del progenitor que realitza la sol·licitud
DOCUMENTACIÓ ACREDITATIVA DE L'HABITATGE (si es fa tramitació PRESENCIAL cal portar els originals)
- Escriptura de propietat o còpia simple o rebut de l'IBI (si no és posible la comprovació telemática del títol de propietat)
- O bé contracte de lloguer vigent acompanyat de l'últim rebut pagat
- O bé l'última factura de qualsevol subministrament a nom peticionari
- O bé si l'interessat no és el titular de l'immoble, caldrà autorització del titular i fotocòpia del DNI del autoritzant. (trobareu l'Autorització en l'apartat de DOCUMENTS d'aquesta mateixa pàgina)
- O bé en cas d'habitatge col·lectiu, certificat del director/a del centre
ALTA AL PADRÓ DE PERSONA DIFERENT A LA INTERESSADA (NO ES POT FER TELEMÀTICAMENT PER MAJORS D'EDAT)
- Autorització degudament emplenada i signada (trobareu l'Autorització en l'apartat de DOCUMENTS d'aquesta mateixa pàgina)
- Original del DNI de la persona que s'ha d'empadronar
CASOS ESPECIALS D'EMPADRONAMENT DE MENORS (MODIFICAT PER LA RESOLUCIÓ DE 3 DE FEBRER DE 2023 DE LA PRESIDÈNCIA DE L'INSTITUT NACIONAL D'ESTADÍSTICA. CONSULTEU A L'OAC)
En el cas que l’Alta per naixement la realitzi una persona diferent als progenitors:
- Autorització degudament emplenada i signada (trobareu l'Autorització en l'apartat de DOCUMENTS d'aquesta mateixa pàgina)
- Còpia del DNI dels progenitors
En el supòsit d'empadronament de menors amb només un dels progenitors o amb persones diferents a aquests:
- Autorització de l’altre progenitor (trobareu l'Autorització en l'apartat de DOCUMENTS d'aquesta mateixa pàgina) i còpia DNI del progenitor
- O bé, Sentencia judicial on consti l'atribució de guarda i custodia i declaració responsable amb resolució (la trobareu en l'apartat de DOCUMENTS d'aquesta mateixa pàgina)
En cas de custodia compartida:
- Autorització de l’altre progenitor (trobareu l'Autorització en l'apartat de DOCUMENTS d'aquesta mateixa pàgina) i còpia DNI del progenitor
- O bé, Sentencia judicial amb indicació expressa del lloc d'empadronament dels menors i Declaració responsable sense resolució (la trobareu en l'apartat de DOCUMENTS d'aquesta mateixa pàgina)
Quan no hi hagi sentència ni es pugui aportar l'autorització de l'altre progenitor ni cap altre document:
- Declaració responsable sense resolució (la trobareu en l'apartat de DOCUMENTS d'aquesta mateixa pàgina)
.
IMPORTANT: Tant l'Autorització com les declaracions responsables (amb i sense resolució) són documents que es poden emplenar i signar tant en paper com digitalment.