Tràmit amb certificat Alta o canvi de domicili al padró municipal d'habitants

Totes les persones que fixin el seu domicili a Esparreguera (sempre i quan hi visquin la major part de l'any) han d'estar inscrites en el Padró Municipal d'habitants

Tramitació

Qui ho pot demanar: Totes les persones majors d'edat o menors d'edat emancipats que tinguin el seu domicili a Esparreguera. Els tràmits padronals per a menors d'edat o persones tutleades correspon fer-los als progenitors o tutors legals.

Quan es pot demanar: Durant tot l'any

Cost: Sense cost

Terminis resolució: En la tramitació PRESENCIAL l'alta al padró es realitza immediatament si la documentació aportada és la requerida, tot i que el temini màxim legal és de 3 mesos. En la tramitació TELEMÀTICA, es remetrà un justificant de l'alta al padró al correu consignat en la petició en un màxim de 48h sempre que la documentació aportada sigui la requerida.

Efectes silenci: No s'aplica

Formes de tramitació

  • TRAMITACIÓ ELECTRÒNICA:

    Servei de 24 hores al dia, 365 a l'any

    Per iniciar Tramitació Electrònica, al final d'aquesta pàgina heu de fer clic a TRAMITAR AMB CERTIFICAT. S'obrirà un formulari electrònic que haureu d'emplenar i enviar. No us oblideu d'adjuntar la documentació indicada en l'apartat DOCUMENTACIÓ QUE CAL APORTAR. Si us cal, en l'apartat DOCUMENTS podeu descarregar-vos l'Autorització i les Declaracions Responsables que podeu emplenar i signar digitalment

  • TRAMITACIÓ PRESENCIAL:

    Oficina d'Atenció Ciutadana (OAC)

    Horari d'hivern (del 16 de setembre al 14 de juny)

    • De dilluns a dijous, de 2/4 de 9 del matí (8.30h) a 2/4 de 3 de la tarda (14.30h)
    • Divendres, de 2/4 de 9 del matí (8.30h) a 2 de la tarda (14.00h)
    • Dimarts i dimecres, de 2/4 de 5 de la tarda (16.30) a 7 del vespre (19.00h)

    Horari d'estiu (del 15 de juny al 15 de setembre)

    • De dilluns a dijous, de 2/4 de 9 del matí (8.30h) a 2/4 de 3 de la tarda (14.30h)
    • Divendres, de 2/4 de 9 del matí (8.30h) a 2 de la tarda (14.00h)

    Per fer la Tramitació Presencial, demaneu cita prèvia a l'OAC mitjançant la web: https://citaprevia.esparreguera.cat/. Haureu de portar la documentació indicada en l'apartat DOCUMENTACIÓ QUE CAL APORTAR, juntament amb la sol·licitud d'alta o canvi de domicili que podeu trobar en l'apartat IMPRESOS. Si us cal, en l'apartat DOCUMENTS podeu descarregar-vos l'Autorització i les Declaracions Responsables que haureu d'emplenar i signar. Per realitzar qualsevol gestió presencialment és necessari presentar el document d’identitat original.



Documentació que cal aportar

TRAMITACIÓ ELECTRÒNICA:

Reviseu la documentació que cal aportar, en l'apartat DOCUMENTACIÓ COMÚ que serà diferent segons el cas

TRAMITACIÓ PRESENCIAL:

Sol·licitud d'alta o canvi de domicili al padró municipal d'habitants (en l'apartat de IMPRESOS d'aquesta mateixa pàgina)

Reviseu la resta de documentació que cal aportar, en l'apartat DOCUMENTACIÓ COMÚ que serà diferent segons el cas

 


 

DOCUMENTACIÓ COMÚ (PER TRAMITACIÓ PRESENCIAL I ELECTRÒNICA)

DOCUMENTACIÓ IDENTIFICATIVA (si es fa tramitació PRESENCIAL cal portar els originals)

  • ESPANYOLS: DNI o passaport o NIE de tots els membres del nucli familiar que sol·licitin l'alta
  • ESTRANGERS COMUNITAT EUROPEA: Targeta de Residencia o Certificat d'inscripció al Registre d'Estrangers Europeus o passaport o Document d'Identitat del país, de tots els membres del nucli familiar que sol·licitin l'alta
  • ESTRANGERS NO COMUNITARIS: Passaport o tarjeta de residencia de tots els membres del nucli familiar que sol·licitin l'alta.
  • MENORS: Document identificatiu o llibre de familia o passaport compartit o extracte literal de naixement, més còpia del DNI del progenitor que realitza la sol·licitud

DOCUMENTACIÓ ACREDITATIVA DE L'HABITATGE (si es fa tramitació PRESENCIAL cal portar els originals)

  • Escriptura de propietat o còpia simple o rebut de l'IBI (si no és posible la comprovació telemática del títol de propietat)
  • O bé contracte de lloguer vigent acompanyat de l'últim rebut pagat
  • O bé l'últim rebut de qualsevol subministrament a nom peticionari
  • O bé si l'interessat no és el titular de l'immoble, caldrà autorització del titular i fotocòpia del DNI del autoritzant. (trobareu l'Autorització en l'apartat de DOCUMENTS d'aquesta mateixa pàgina)
  • O bé en cas d'habitatge col·lectiu, certificat del director/a del centre

ALTA AL PADRÓ DE PERSONA DIFERENT A LA INTERESSADA (NO ES POT FER TELEMÀTICAMENT PER MAJORS D'EDAT)

  • Autorització degudament emplenada i signada (trobareu l'Autorització en l'apartat de DOCUMENTS d'aquesta mateixa pàgina)
  • Original del DNI de la persona que s'ha d'empadronar

CASOS ESPECIALS D'EMPADRONAMENT DE MENORS

En el cas que l’Alta per naixement la realitzi una persona diferent als progenitors:

  • Autorització degudament emplenada i signada (trobareu l'Autorització en l'apartat de DOCUMENTS d'aquesta mateixa pàgina)
  • Còpia del DNI dels progenitors

En el supòsit d'empadronament de menors amb només un dels progenitors o amb persones diferents a aquests:

  • Autorització de l’altre progenitor (trobareu l'Autorització en l'apartat de DOCUMENTS d'aquesta mateixa pàgina) i còpia DNI del progenitor
  • O bé, Sentencia judicial on consti l'atribució de guarda i custodia i declaració responsable amb resolució (la trobareu en l'apartat de DOCUMENTS d'aquesta mateixa pàgina)

En cas de custodia compartida:

  • Autorització de l’altre progenitor (trobareu l'Autorització en l'apartat de DOCUMENTS d'aquesta mateixa pàgina) i còpia DNI del progenitor
  • O bé, Sentencia judicial amb indicació expressa del lloc d'empadronament dels menors i Declaració responsable sense resolució (la trobareu en l'apartat de DOCUMENTS d'aquesta mateixa pàgina)

Quan no hi hagi sentència ni es pugui aportar l'autorització de l'altre progenitor ni cap altre document:

  • Declaració responsable sense resolució (la trobareu en l'apartat de DOCUMENTS d'aquesta mateixa pàgina)

.

IMPORTANT: Tant l'Autorització com les declaracions responsables (amb i sense resolució) són documents que es poden emplenar i signar tant en paper com digitalment.

Normativa

Reial decret 1690/1986, d'11 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de població i demarcació territorial de les entitats locals.

Resolució de 29 d’abril de 2020, de la Subsecretaria del Ministeri de la Presidència, Relacions amb les Corts i Memòria Democràtica, per la que es publica la Resolució de 17 de febrer de 2020, de la Presidència de l’Institut Nacional d’ Estadística i de la Direcció General de Cooperació Autonòmica i Local, por la qual es dicten instruccions tècniques als Ajuntaments sobre la gestió del Padró municipal”.(BOE 02/05/2020)

Observacions

Per cada membre familiar és necessari emplenar un formulari. En el cas dels menors la sol·licitud la formularà el/la progenitor/a o tutor/a legal.

La meva carpeta

Acrediteu-vos com a usuari per a accedir a la carpeta
Podem ajudar-te?

Atenció Ciutadana

Atenció en línia

  • Informació i consultes
  • Incidències i reclamacions

Atenció telefònica

  • Informació i tramitació
  • Incidències i reclamacions

Atenció presencial

  • Oficines d'atenció ciutadana
  • Oficines especialitzades
Ajuntament d'Esparreguera
Plaça de l'Ajuntament Nº1
08292 Esparreguera
Tel: 93 777 18 01
Fax: 93 777 59 04
E-mail: oac@esparreguera.cat
Ajuntament d'Esparreguera
Projecte desenvolupat per Projecte desenvolupat per eCityclic i Proyecto web desarrollado por Semic

La seva privacitat és important per nosaltres

Aquest lloc web utilitza tecnologies, com les cookies, per obtenir informació sobre les audiències que veuen els anuncis i el contingut, entre altres coses. Feu clic a continuació per autoritzar l'ús d'aquesta tecnologia i el processament de les seves dades personals per a aquests fins.

La seva privacitat és important per nosaltres

Pot establir les seves preferencies i consentiments depenent de com vol que s'utilitzin les seves dades segons els fins detallats a continuació.
Cookies Tècniques

ASP.NET_SessionId

Cookie creada cada cop que s'accedeix a una aplicació d'ASP.NET. S'utilitza com una mesura de seguretat en el control de sessions en les aplicacions d'ASP.NET. Expira quan el navegador es tanca.

cb_enabled

Cookie tècnica i estrictament necessària que conté el valor de si s'ha acceptat la instal·lació de cookies. Expira al cap d'un any.

Cookies Analítiques

Google Analytics

Cookie analítica que medeix cóm interactuen els usuaris amb el contingut de la pàgina web.

Les cookies generades per google analytics son les següents:

  • __utma  S'utilitza per distingir usuaris i sessions. Expira als 2 anys a partir de la configuració o actualització.
  • __utmt S'utilitza per limitar el percentatge de les sol·licituds. Expira als 10 minuts.
  • __utmb S'utilitza per determinar noves sessions o visites. Expira als 30 minuts després de la configuració o actualització.
  • __utmc S'utilitza per determinar si un usuari estava a una nova sessió o de visita. Expira al tancar la sessió amb el navegador.
  • __utmz Emmagatzema la font de tràfic o la campanya que explica com ha arribat l'usuari a la pàgina web. Expira als 6 mesos després de la configuració o actualització.
Cookies de Tercers
Actualment no s'utilitzen cookies de tercers en aquest lloc web.