Tràmit amb certificat Sol·licitud per participar en l'oferta pública per a la transmissió d'autoritzacions municipals per a l'exercici de la venda no sedentària en el mercat no sedentari d'Esparreguera

Transmissió de les autoritzacions municipals que estan vacants per cessament voluntari de l'activitat professional de la venda no sedentària.

Aquest tràmit es vincula amb el concurs que fixa les condicions que han de regir la transmissió d’autoritzacions municipals vacants per cessament voluntari de l’activitat professional de venda no sedentària de tots els mercats, inclosa la jubilació, i situacions sobrevingudes no atribuïbles a la voluntat del marxant i fins el 6 d’octubre de 2025.

Tramitació

Qui ho pot demanar:  Poden sol·licitar la transmissió de l’autorització municipal per exercir l’activitat de venda no sedentària les persones físiques o jurídiques legalment constituïdes, amb plena capacitat d'obrar, que no estiguin compreses en cap dels supòsits de prohibició de contractar previstes a l'art. 71 LCSP, i que compleixin les condicions per a l’exercici de la venda no sedentària previstes en l’article 7 de l’Ordenança no fiscal núm. XXVII, segons el qual, per a l'exercici de l'activitat de venda no sedentària, les persones físiques o jurídiques hauran de complir els següents requisits:

1. Quan es tracti de persona jurídica, cal que estigui legalment constituïda, inscrita en el Registre oficial corresponent i el seu objecte social ha d'incloure l'exercici de la venda no sedentària.

2. Quan es tracti de comerciants extracomunitaris, acreditar, a més a més, que estan en possessió dels permisos de residència i de treball per compte propi que estableix la normativa específica vigent.

3. Estar donat d'alta al cens d'obligats tributaris corresponent i satisfer les obligacions fiscals inherents a l'exercici de la venda no sedentària, tant estatals com autonòmiques i locals.

4. Estar donat d'alta i al corrent de pagament en el règim de la Seguretat Social que correspongui, tant pel que fa al titular com en relació amb els seus possibles empleats. En aquest sentit, no es consideren empleats per compte aliè els familiars als quals es refereix l'article 1.3 e) de l'Estatut dels treballadors, sense perjudici de la seva inclusió en el règim de treballadors autònoms si es donen les condicions previstes a la normativa de la Seguretat Social.

5. Complir tots aquells requisits que estableixin les reglamentacions específiques a aplicar als productes que tinguin a la venda.

6. Disposar de la documentació que acrediti el compliment de la normativa vigent sobre higiene i manipulació d'aliments, si s'escau, per a la venda d'aquells productes que ho requereixin, segons les disposicions vigents.

7. Disposar d'assegurança de responsabilitat civil per una cobertura mínima de 300.000 EUR (tres-cents mil euros).

8. Quan es tracti de cooperatives, s'ha d'acreditar que tots els socis treballadors estant adscrits al mateix Règim de la Seguretat Social (General o Especial de treballadors autònoms), d'acord amb el que s'estableixi en els Estatuts socials de la cooperativa. 

Quan es pot demanar: Les sol·licituds s'hauran de presentar en tot cas durant el termini màxim de 15 dies hàbils, a comptar des de l'endemà de la publicació d'aquest anunci al Butlletí Oficial de la Província de Barcelona, a la seu electrònica de l'Ajuntament o al tauler d'anuncis de l'Ajuntament (en concret, des de la publicació que s'hagi produït en darrer lloc). 20 maig de 2024

Cost: El tràmit no té cost, però s’haurà d’observar l’import de transmissió de l’autorització sol·licitat pels paradistes cessants.

Termini de resolució: 6 mesos.

Efectes silenci: Negatiu.

Formes de tramitació

  • TRAMITACIÓ ELECTRÒNICA:

    Servei de 24 hores al dia, 365 a l'any

    Per iniciar Tramitació Electrònica, al final d'aquesta pàgina heu de fer clic a TRAMITAR AMB CERTIFICAT. S'obrirà un formulari electrònic que haureu d'emplenar i enviar, no us oblideu d'adjuntar la documentació indicada en l'apartat DOCUMENTACIÓ QUE CAL APORTAR, si s'escau.



Documentació que cal aportar

TRAMITACIÓ ELECTRÒNICA:

- Breu descripció de les característiques de la parada projectada (detall de com seran les instal·lacions de la parada, dels articles o productes concrets que es posaran a la venda -dins del sector i subsector al que correspon la parada que s'ofereix-, del nivell de qualitat i origen dels mateixos, etc...), i de la manera en què es preveu desenvolupar l'activitat de venda.

- En el cas de comerciants extracomunitaris, acreditació d'estar en possessió dels permisos de residència i de treball per compte propi que estableix la normativa específica vigent.

- En el cas de cooperatives, acreditació de què tots els socis treballadors estant adscrits al mateix Règim de la Seguretat Social (General o Especial de treballadors autònoms), d'acord amb el que s'estableixi en els Estatuts socials de la cooperativa.

- En el cas de persones jurídiques, referència a la documentació justificativa de la representació legal que ostenta la persona que signa la sol·licitud.

- En el cas de persones jurídiques, referència al nom, domicili, i DNI/NIF/NIE de l'empleat o soci de l'entitat que vagi a fer ús de l'autorització per compte d'aquesta.

- Qualsevol altre document necessari per acreditar alguns dels requisits establerts.

Si s’oposa a la consulta de dades a altres administracions per part de l’Ajuntament d’Esparreguera, també haurà d’aportar:

Certificat en el compliment de les obligacions tributàries o davant la Seguretat Social imposades per les disposicions vigents, d'acord amb allò establert per l'article 28 de la Llei 39/15.

Normativa

Document d'oferta pública.

Llei 18/2017, de l'1 d'agost, de comerç, serveis i fires.

Ordenança no fiscal núm. XXVII reguladora de la venda no sedentària en mercats de marxants al terme municipal d'Esparreguera.

Ordenança fiscal núm. 11 reguladora de la taxa per parades, barraques, casetes de venda, espectacles o atraccions situats en terrenys d’ús públic i indústries del carrer i ambulants i rodatge cinematogràfic amb finalitat lucrativa.

La meva carpeta

Acrediteu-vos com a usuari per a accedir a la carpeta

Atenció Ciutadana

Atenció en línia

  • Informació i consultes
  • Incidències i reclamacions

Atenció telefònica

  • Informació i tramitació
  • Incidències i reclamacions

Atenció presencial

  • Oficines d'atenció ciutadana
  • Oficines especialitzades
Ajuntament d'Esparreguera
Plaça de l'Ajuntament Nº1
08292 Esparreguera
Tel: 93 777 18 01
Fax: 93 777 59 04
E-mail: oac@esparreguera.cat
Ajuntament d'Esparreguera
Projecte desenvolupat per Projecte desenvolupat per eCityclic i Proyecto web desarrollado por Semic

La seva privacitat és important per nosaltres

Aquest lloc web utilitza tecnologies, com les cookies, per obtenir informació sobre les audiències que veuen els anuncis i el contingut, entre altres coses. Feu clic a continuació per autoritzar l'ús d'aquesta tecnologia i el processament de les seves dades personals per a aquests fins.

La seva privacitat és important per nosaltres

Pot establir les seves preferencies i consentiments depenent de com vol que s'utilitzin les seves dades segons els fins detallats a continuació.
Cookies Tècniques

ASP.NET_SessionId

Cookie creada cada cop que s'accedeix a una aplicació d'ASP.NET. S'utilitza com una mesura de seguretat en el control de sessions en les aplicacions d'ASP.NET. Expira quan el navegador es tanca.

cb_enabled

Cookie tècnica i estrictament necessària que conté el valor de si s'ha acceptat la instal·lació de cookies. Expira al cap d'un any.

Cookies Analítiques

Google Analytics

Cookie analítica que medeix cóm interactuen els usuaris amb el contingut de la pàgina web.

Les cookies generades per google analytics son les següents:

  • __utma  S'utilitza per distingir usuaris i sessions. Expira als 2 anys a partir de la configuració o actualització.
  • __utmt S'utilitza per limitar el percentatge de les sol·licituds. Expira als 10 minuts.
  • __utmb S'utilitza per determinar noves sessions o visites. Expira als 30 minuts després de la configuració o actualització.
  • __utmc S'utilitza per determinar si un usuari estava a una nova sessió o de visita. Expira al tancar la sessió amb el navegador.
  • __utmz Emmagatzema la font de tràfic o la campanya que explica com ha arribat l'usuari a la pàgina web. Expira als 6 mesos després de la configuració o actualització.
Cookies de Tercers
Actualment no s'utilitzen cookies de tercers en aquest lloc web.