Tràmit amb certificat Sol·licitud de llicència per Ocupació de la Via Pública

Aquest tràmit us permet sol·licitar una llicència per ocupar la Via Pública

 S’inclouen els següents tipus d’Ocupacions:

- Ocupar, durant un període de temps i per un espai determinats, la via pública amb elements relacionats amb obres, com per exemple mercaderies, material de construcció, runes, tanques, puntals, estintols, bastides i altres instal·lacions anàlogues.

- Reserva puntual d’estacionament en la via pública, màxim d'un dia amb 10 metres lineals. (mudances, descàrregues de material, etc...)

- Tall de carrer, de carril de circulació i prestació de serveis de l’agent per a dur a terme el tall de circulació.

- Ocupació de la volada de la via pública amb grua, braç o ploma

Tramitació

Qui ho pot demanar: La persona interessada o afectada pel tràmit, així com un representant degudament autoritzat/da o acreditat/da

Quan es pot demanar: Durant tot l'any. Amb un mínim d’antelació de 5 dies laborables

Cost:

- Quota tributària que estableix l’Ordenança fiscal núm. 9

- 46,14 €/contenidor/setmana 

- 23,06 €/sac de runes/setmana 

- 4,17 €/m² d’ocupació amb mercaderies, tanques, puntals, bastides...)/setmana + 37,12 € (quota fixa) 

- Quota tributària que estableix l’Ordenança fiscal núm. 13

- Reserva puntual inferior a un dia un màxim de 10 ml: 23,96 € (cada 10 ml)/dia.

- Quota tributària que estableix l’Ordenança fiscal núm. 12

- Sense agent policial: 13,89 €/hora 

- Amb agent policial: 33,28 €/hora 

- Grues (Quota mensual) Per cada grua utilitzada en la construcció, el braç o ploma de la qual ocupi, en el seu recorregut, la volada de la via pública 143,20 € Amb una tarifa mínima de 1.250,00 € afegit

Terminis resolució: 3 mesos

Efectes silenci: Negatiu

Formes de tramitació

  • TRAMITACIÓ ELECTRÒNICA:

    Servei de 24 hores al dia, 365 a l'any

    Per iniciar Tramitació Electrònica, al final d'aquesta pàgina heu de fer clic a TRAMITAR AMB CERTIFICAT. S'obrirà un formulari electrònic que haureu d'emplenar i enviar, no us oblideu d'adjuntar la documentació indicada en l'apartat DOCUMENTACIÓ QUE CAL APORTAR, si s'escau.

    Un cop presentada la sol.licitud rebreu a l’adreça de correu electrònic que heu consignat el document de pagament amb el que podreu abonar les taxes a través de les entitats bancàries i formes de pagament que hi consten, dins del termini que hi figura al peu. L’Ajuntament verificarà el pagament. No caldrà que presenteu cap justificant.

  • TRAMITACIÓ PRESENCIAL:

    Oficina d'Atenció Ciutadana (OAC)

    Horari d'hivern (del 16 de setembre al 14 de juny)

    • De dilluns a dijous, de 2/4 de 9 del matí (8.30h) a 2/4 de 3 de la tarda (14.30h)
    • Divendres, de 2/4 de 9 del matí (8.30h) a 2 de la tarda (14.00h)
    • Dimarts i dimecres, de 2/4 de 5 de la tarda (16.30) a 7 del vespre (19.00h)

    Horari d'estiu (del 15 de juny al 15 de setembre)

    • De dilluns a dijous, de 2/4 de 9 del matí (8.30h) a 2/4 de 3 de la tarda (14.30h)
    • Divendres, de 2/4 de 9 del matí (8.30h) a 2 de la tarda (14.00h)

    Per fer la Tramitació Presencial, demaneu cita prèvia a l'OAC mitjançant la web: https://citaprevia.esparreguera.cat/. Haureu de portar la documentació indicada en l'apartat DOCUMENTACIÓ QUE CAL APORTAR. En l'apartat IMPRESOS podeu descarregar-vos la Sol·licitud de Llicència per Ocupació de la Via Pública. Per realitzar qualsevol gestió presencialment és necessari presentar el document d’identitat original.

    Un cop presentada la sol.licitud se us estendrà el document de pagament amb el que podreu abonar les taxes a través de les entitats bancàries i formes de pagament que hi consten, dins del termini que hi figura al peu. L’Ajuntament verificarà el pagament. No caldrà que presenteu cap justificant.



Documentació que cal aportar

TRAMITACIÓ ELECTRÒNICA:

Croquis acotat de l’espai a ocupar o objecte de la reserva

- En el cas de d’ocupació de vol per ploma de grua:

Plànol de situació, a escala mínima 1/2000, de la grua, amb indicació del radi de vol de la ploma i alçada de la torre

Documentació tècnica

 

TRAMITACIÓ PRESENCIAL:

Sol·licitud de Llicència per Ocupació de la Via Pública (en l'apartat de IMPRESOS d'aquesta mateixa pàgina)

- Croquis acotat de l’espai a ocupar o objecte de la reserva

- En el cas de d’ocupació de vol per ploma de grua:

- Plànol de situació, a escala mínima 1/2000, de la grua, amb indicació del radi de vol de la ploma i alçada de la torre

- Documentació tècnica

 

REPRESENTACIÓ: En cas d’actuar com a representant legal, si us cal, podeu trobar el formulari de sol·licitud d'autorització de representació aquí. En el tràmit d'Autorització de representació per tramitar en nom d’una altra persona trobareu més informació. No us oblideu la resta documentació indicada en l'apartat DOCUMENTACIÓ QUE CAL APORTAR del tràmit d'autorització

Normativa

Ordenança fiscal núm. 9 taxa per l’ocupació de terrenys d’us públic amb mercaderies, materials de construcció, runes, tanques, puntals, estintols, bastides i altres instal·lacions anàlogues.

Ordenança fiscal núm. 13 reguladora de la taxa per utilització privativa o aprofitament especial de la via pública amb entrades de vehicles a través de les voreres o de qualsevol altre espai de domini públic local i les reserves de via pública per a aparcament, càrrega i descàrrega de mercaderies de qualsevol mena.

Ordenança fiscal núm. 12, reguladora de la taxa per a l'ocupació del subsol, sòl i volada de la via pública.

Observacions

S’HA DE TENIR EN COMPTE:

En cas que no es pugui delimitar el període de l’ocupació, caldrà sol·licitar períodes consecutius d’un mínim d’una setmana cadascun, des del moment del seu inici. En el supòsit de liquidacions consecutives per ocupació de la via pública, caldrà tenir en compte que s’aplicarà la quota mínima establerta en l’ordenança fiscal núm. 9 en cadascuna de les liquidacions efectuades.

És important ajustar-se a les necessitats reals en el moment de demanar l’autorització, atès que les taxes s’apliquen per superfície d’ocupació i/o temps de durada.

La validesa de l’autorització ve condicionada al compliment estricte de les condicions d’aquesta.

La meva carpeta

Acrediteu-vos com a usuari per a accedir a la carpeta
Podem ajudar-te?

Atenció Ciutadana

Atenció en línia

  • Informació i consultes
  • Incidències i reclamacions

Atenció telefònica

  • Informació i tramitació
  • Incidències i reclamacions

Atenció presencial

  • Oficines d'atenció ciutadana
  • Oficines especialitzades
Ajuntament d'Esparreguera
Plaça de l'Ajuntament Nº1
08292 Esparreguera
Tel: 93 777 18 01
Fax: 93 777 59 04
E-mail: oac@esparreguera.cat
Ajuntament d'Esparreguera
Projecte desenvolupat per Projecte desenvolupat per eCityclic i Proyecto web desarrollado por Semic

La seva privacitat és important per nosaltres

Aquest lloc web utilitza tecnologies, com les cookies, per obtenir informació sobre les audiències que veuen els anuncis i el contingut, entre altres coses. Feu clic a continuació per autoritzar l'ús d'aquesta tecnologia i el processament de les seves dades personals per a aquests fins.

La seva privacitat és important per nosaltres

Pot establir les seves preferencies i consentiments depenent de com vol que s'utilitzin les seves dades segons els fins detallats a continuació.
Cookies Tècniques

ASP.NET_SessionId

Cookie creada cada cop que s'accedeix a una aplicació d'ASP.NET. S'utilitza com una mesura de seguretat en el control de sessions en les aplicacions d'ASP.NET. Expira quan el navegador es tanca.

cb_enabled

Cookie tècnica i estrictament necessària que conté el valor de si s'ha acceptat la instal·lació de cookies. Expira al cap d'un any.

Cookies Analítiques

Google Analytics

Cookie analítica que medeix cóm interactuen els usuaris amb el contingut de la pàgina web.

Les cookies generades per google analytics son les següents:

  • __utma  S'utilitza per distingir usuaris i sessions. Expira als 2 anys a partir de la configuració o actualització.
  • __utmt S'utilitza per limitar el percentatge de les sol·licituds. Expira als 10 minuts.
  • __utmb S'utilitza per determinar noves sessions o visites. Expira als 30 minuts després de la configuració o actualització.
  • __utmc S'utilitza per determinar si un usuari estava a una nova sessió o de visita. Expira al tancar la sessió amb el navegador.
  • __utmz Emmagatzema la font de tràfic o la campanya que explica com ha arribat l'usuari a la pàgina web. Expira als 6 mesos després de la configuració o actualització.
Cookies de Tercers
Actualment no s'utilitzen cookies de tercers en aquest lloc web.